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Um funcionário pode ser demitido pelo que escreve ou faz nas redes sociais?

RH Fala Cinco executivos de RH comentam até onde a empresa pode ir em relação às opiniões de seus empregados na internet *por Tatiana Sendin Em novembro de 2010, uma moça publicou em seu Twitter que Dilma Rousseff havia ganhado a eleição presidencial "por culpa dos nordestinos". O comentário preconceituoso indignou muitas pessoas e a moça acabou demitida do escritório de advocacia em que trabalhava. Um mês depois, nos Estados Unidos, um funcionário foi despedido por falar mal do chefe no Facebook — ele havia feito os comentários no horário de folga, usando seu computador. Mas, segundo a agência federal americana de relações trabalhistas, a National Labor Relations Board, a lei dá o direito de os cidadãos dizerem o que pensam sobre suas condições de trabalho. Dessa forma, o empregado não deveria ser dispensado. E mais: as políticas que proíbem os colaboradores de falarem mal da empresa ou do chefe são consideradas ilegais. O tema é polêmico, por isso, convidamos cinco exec

Leitura recomendada: "Psicopatas no Trabalho"

A revista esta nas bancas em Maio. Fonte: Revista Super Interessante

Is Your Calendar Managing You?

2:05 PM Tuesday February 1, 2011 by Constantine Von Hoffman Not long ago, I was talking with a senior executive who was frustrated that some of her high priority initiatives were not moving fast enough. After exploring various reasons for the slow uptake, I asked her to look at her calendar and calculate the amount of time she personally spent on these initiatives. The answer shocked her: a grand total of two hours over the course of two months, and this was being generous. In my years of consulting, I've found that this disconnect between stated priorities and the actual allocation of managerial time is extremely common, and often happens without the manager even realizing it. The only exception is during a crisis or in the face of an impending deadline — when somehow the use of time magically shifts to match the short-term priority. But in the absence of crisis, managers' schedules fill up with all sorts of lower-value activities that water down the focus on high-priori

Líderes vampiros : uma legião de facções.

Por:  José Luiz Tejon Megido Tejon é publicitário, jornalista, autor e co-autor de 27 livros, como "O vôo do cisne", "A grande virada - 50 regras de ouro para dar a volta por cima" e "Luxo for all". É presidente da TCA Internacional, com parcerias na Europa, Estados Unidos, China e Israel Vampiro anda na moda. Líderes vampirescos também. Uma legião multifacetada busca o poder numa autêntica onda de ” oceanos azuis ” inventados para obter fama, riqueza, sucesso e poder : as 4 poderosas distrações da saga humana na terra. Nas discussões em Brasilia, a Presidenta da Republica precisa administrar uma banca de negociatas de multiplos interesses facciosos para tentar conduzir uma nação para o mesmo rumo. Nesse tabuleiro de barganhas, é preciso até pagar as dívidas dos partidos políticos nas ultimas eleições, com dinheiro da ” coisa e da causa ” públicas, para não ” mexer em vespeiro ” e comprar uma sensação da tal ” governabilidade “.  Mas, para não dizer

Should You Hire an Overqualified Candidate?

12:12 PM Thursday March 3, 2011   by Amy Gallo  |  Comments (81) As politicians and economists puzzle over America's jobless recovery, managers who have started to hire again face another problem: how to handle all the overqualified candidates coming through their doors. The prevailing wisdom is to avoid such applicants. But the unprecedented availability of top talent created by this recession and new research on the success of these candidates may be changing that. What the Experts Say Recruiters have traditionally hesitated to place overqualified candidates because of several presumed risks, says Berrin Erdogan, a professor of management at Portland State University and the lead author of a   recent study   on the subject. "The assumption is that the person will be bored and not motivated, so they will underperform or leave." However, her research shows that these risks may be more perceived than real. In fact, sales associates in her study who were thought to be o

Happy Hour Networking Meeting – 01/06 (quarta-feira) início às 18:00h

Prezados Profissionais, Gostaria de convidá-los para o oitavo Evento de Networking, no próximo dia 01/06/2011 (quarta-feira) às 18:00hs. Em parceria com a HH Juliana Garcia vamos reunir nossos grupos do LinkedIn. Este é um evento para se fazer novos amigos, trocarmos experiências e ampliarmos nosso Networking. Não se esqueçam, levem cartões de visita!!! O local é bem calmo e aconchegante, e fica na zona sul na Av. Lavandisca, 717 - Moema Ludovina Valet park: R$12,00 Av. Lavandisca, 717 – Moema - Zona Sul 11-2503-9577 http://www.ludovina.com.br/ Será um prazer recebê-los novamente! Grande abraço, Juliana Starosky Consultora Sênior TASA Brasil Rua Doutor Guilherme Bannitz, 126, Cj.31 - Itaim Bibi -São Paulo-SP Fone: (55-11) 3071-2215 http://www.tasabrasil.com.br/ juliana@tasabrasil.com.br Há 40 anos em Executive Search & Middle Management Search

Column: Cultivate a Culture of Confidence

by Heike Bruch, Bernd Vogel One difference between winners and losers is how they handle losing. Even for the best companies and most-accomplished professionals, long track records of success are punctuated by slips, slides, and mini-turnarounds. Even the team that wins the game might make mistakes, fumble, and lag behind for part of it. That’s why the ability to recover quickly and get back on course is so important. Troubles are ubiquitous. Surprises can fall from the sky like volcanic ash and appear to change everything. New ventures can begin with great promise and still face unexpected obstacles, unanticipated delays, and critics that pop up at the wrong moment. That’s why I coined Kanter’s Law: “Anything can look like a failure in the middle.” Nothing succeeds for long without considerable effort and constant vigilance. Winning streaks end for predictable reasons: Strategies run their course. New competition emerges to take on the industry leader. Ideas get dusty